Point Blank: Friv Översikt

För bara sju eller åtta år sedan, bland den spelande generationen av skolbarn, var den mest globala, primära och provokativa frågan dilemmaet att välja mellan Quake 3 Arena och Counter-Strike 1.6 . Den första var symbolen för snabb eld, orkan och syra mochilov med den tvångsmässiga användningen av "rakethopp." En amatörmodifiering för Half-Life , tvärtom, hade en något lägre takt jämfört med id- legenden , och dess spel innehöll en plats för minimalistisk taktik. Hittills har populariteten hos dessa två onlinespelare minskat markant, eSports lockar inte längre lika mycket pengar och uppmärksamhet, som det var tidigare. Say Point Blank kommer att bli den verkliga efterföljaren till två legendariska shooter-cyberdiscipliner, naturligtvis kommer vi inte att kunna under några omständigheter - det parasiterar bara ganska bra på tidigare idéer.

Inte alls som Counter-Strike, det verkar som om det är möjligt att kombinera Quake 3 och Counter-Strike . Zepetto utför denna komplicerade operation med leende och nåd av den lilla sjöjungfru Andersen . Från John Carmacks hjärnan antog Point Blank den tvingade dynamiken och lättheten, luftigheten i spelet. Allt annat skapades under påverkan av "räknaren". Uppdelningen i terrorister och specialstyrkor finns naturligtvis. Manipulationer med installation och rensning av bomber finns också, Kalashnikov- attackgeväret är på plats. Utvecklarna lurade inte länge med konstriktningen: här är du, kära användare, "räknare", men "terror" - den nya Counter-Strikevi har skapat åt dig, det fungerar online, så vi ber dig om fördelar. Point Blank tar högst fem minuter att

anpassa sig . Trots allt, bara tre minuter efter lanseringen, kommer du med säkerhet att springa runt nivån med en pistol redo och att du har lust att skriva meddelanden till den allmänna chatten som "Höger, två blå!" Eller "Låt oss gå till biblioteket med knivar!" Spela de bästa y8-spelen på webbplatsen. Friv-spel online spelar detta spel, slappna av, ha kul.

Gränssnittet är enkelt och så bekvämt som möjligt - det bör absolut inte uppstå några svårigheter. Det så kallade ”väntrummet” har allt du behöver: en butik, inventering, en lista med väntande spelare, en enorm lista över klaner och andra användbara gizmos. Med valet av en karaktär kom en stötande "byak" ut - det finns två typer av ytterligare manliga skinn och samma antal kvinnliga (med obligatoriskt sträng till omöjlig omöjlighet). Och i båda fallen måste butiken delas med glasögon för att få "skinn" för tillfälligt bruk.

Point Blank är gratis, vilket innebär att utvecklare avser att ta emot pengar från mikrotransaktioner från användare. Det finns saker i butiken som bara kan köpas för riktiga rubel och inte för glas - ogenomträngliga hjälmar, guldpläterade automatar och unika skinn som ger en passiv ökning att uppleva. Förresten, samma guld AKMs skiljer sig inte på något sätt från vanliga - bara färg och det är det. För målmedvetna mods finns det en underbar funktion att prova på vapen och utrustningsartiklar. Nah, detta är inte en hagelgevär och inte ett returtest - du tittar bara på din fighter med någon form av M4 och det är det. Verkligen ett mycket viktigt och lovande "verktyg".

För närvarande finns det tillräckligt många servrar, som de säger, från slut till slut: fullhet i den så kallade prime time för Point Blankkan nå upp till hundra procent.

Men det mest fantastiska är att i detta grundligt sekundära spel, där de externa attributen för Counter-Strike används så mycket som möjligt, ger det nästan inte upp denna "räknare". Lägena "Destruction" och "Explosion" kan framkalla ett svagt minne av det - vi kommer att prata om dem lite senare. Men enligt de allmänna känslorna liknar Point Blank Unreal Tournament 2003 , som ser ut som en bra kopia av modifieringsstilen Half-Life.

First sig känsla av att vara frustrerad dynamik. Avsaknaden av omedelbar respawn och den relativt långa laddningen av vapen här, konstigt nog, är inga hinder. Med hänsyn till även dessa betydande begränsningar kan Point Blank- spelvideo från utsidan förväxlas med höghastighetsrullning av Counter-Strike- matchinspelningar . Som ett resultat börjar taktik att drabbas av den allmänna "accelerationen".

I själva verket kan nästan tio kämpar på varje sida konvergera på en liten karta - rök, explosioner, skott och ljudet av fallande granater följer överallt och tillåter dig inte att göra svart campingarbete även för den kortaste tiden. Motståndare från ett annat team kommer säkert att röka dig ur det mest dolda hörnet, "behandla" dem med en hel spräng av maskingevär och, om det är nödvändigt, avsluta en serie med dolk-lungor på njurarna. Point Blank har för närvarande fyra lägen och ett mindre antal kort för dem. Särskilda stridsförhållanden för varje typ av tävling visas på en separat rad: du kan till exempel begränsa det tillgängliga arsenal till bara hagelgevär eller pistoler.


Tja, nu om själva lägena. Låt oss börja, som vanligt, med de som är enklare. Så det finns den enklaste gemensamma lagmatchen. Dispositionen är enkel och elementär: ditt team och det motsatta teamet, begränsningar av antalet dödar och tid. Du kan valfritt få alla att slåss med bara granater eller pistoler. Och så är faktiskt den allmänna matchen vanliga rubilovo med sina "tusen och ett skott per sekund". Åtta kort tilldelades för detta företag - siffran är liten, men det är åtminstone bra att zonerna för fotograferingen visade sig vara välbalanserade och varierade. Men smickra inte dig själv, den acceptabla utformningen av korten för att utföra komplexa taktiska feats inspirerar inte - du kan sätta ett bra dussin kämpar med en automatisk maskin med tillräckligt med lycka och skicklighet, även de som har gevär och hjälmar nyligen köpt för pengar i sina händer.Point Blank - det är bara inte här.

Till skillnad från den klassiska avleveringen är Survival-spelet uppdelat i omgångar. Det huvudsakliga målet är att döda alla medlemmar i fiendelaget. Detta läge är ibland ansträngande på grund av att två överlevande rivaler (en på varje sida) kan länge och smärtsamt jaga varandra med pistoler eller knivar. Detta är fallet när ammunitionen för resten av vapnet är över - detta händer också här. Tack vare Survival är Zepettos online-shooter mer som Counter-Strike . När det gäller korten, migrerar deras set helt från lagmatchläget - det vill säga det finns åtta av dem igen.

I hjärtat av "Destruction" finns en uppsättning primitiva scenarier. Som regel betyder detta att ett lag försvarar sitt viktiga objekt, medan det motståndande laget försvarar sitt eget. Sådana strategiska punkter kan vara en helikopter, ett kraftverk eller ... um ... någon gigantisk struktur som liknar en mekanisk hund, en älg, en björn - vad som helst. Utvecklarna tyckte det var intressant att ordna en match i mitten av ett kort, som det verkar, från.

Från sidan ser sådana experiment, som förväntat, orimliga vildskap. Föreställ dig själv: soldater springer i kamouflaguniformer, kastar granater, skriker en soldats nördiga hund och drakar som flyger runt, portaler tar in sina outforskade tarmar mycket snabba tipster, och rasande campare gömmer sig i husvagnar (hej, Nomad!) . Vildheten är exorbitant.

Och slutligen klassikern av genren - läget med installationen av bomben, det är också "Undermine". Efter att ha redan beslutat att inte plagiera Counter-Strike , tilllade Zepetto förmågan att plantera sprängämnen till båda lagen. Därefter tar Point Blank helt bort från sig själv spåren av kontakt med den stora "räknaren" - likheten slutar i utseendet.

Låt oss inte glömma att Point Blank är ett fenomen av rent koreanskt ursprung. Även om lokalisatörerna gjorde ett bra jobb med att översätta (vi är generellt bara irriterade av dessa cloyingly patos "THE BEGINNING OF MISSION !!!"), men påverkan av den asiatiska mentaliteten på metoden att skapa spelet känns. Mest av allt finns det alla typer av reklamband, ränder, uppdrag, bullar och andra russin från bröd - Asiatier är rädda för hur mycket de älskar den tråkiga samlingen av online-saker och prestationer.

Vi kommer inte att skylla utvecklarens idéer i en hög, därför kommer vi kort att prata om vilka grundläggande metoder som motiverar användaren. Med början på varje nytt besök i naiva noobs själ, har du en lista med enkla uppgifter att slutföra. De borde inte orsaka speciella svårigheter: som regel ber de att döda fienden flera gånger från en typ av vapen, bara kasta en granat, behandla fiender (i detta fall är ordet ett infall av författaren, men inte av vår värdefulla redaktör Bones :) (Mitt infall är "spiteful ", Så misslyckas! - Observera att dra. Ed.ò_ó)) med ett par exakta huvudbilder eller se på skärmen en uppmuntrande inskription "Massmord". För framgångsrikt genomförande av uppdrag delas ut priser som gör att du får en ny rang, nästan som i armén. Förutom exemplifierande beteende tilldelas också poäng för vilka du kan köpa ytterligare uppdrag med uppdrag, som återigen ger bonusar och belöningar, poäng etc. Vi själva skulle vara förvirrade. Vi kommer bara att säga en sak - för att få vad de säger, en fan, behöver du inte bry dig om några titlar eller medaljer. Det räcker bara för att vara en välinriktad skytt med god reaktion.